בכל פעם שאני נפגש עם מנהל או מנהלת בכל תחום ושואל אם יש להם פרופיל לינקדאין פתוח ופעיל, והם עונים לי שלא, אני מנסה להבין רגע, למה? איך ארגון יכול לפספס כלי כל כך מהותי?
בדרך כלל אני נתקל באחת משתי תשובות: "אני לא בהייטק" או "אני לא מחפש עבודה".
אז תנו לי להפתיע אתכם
לינקדאין היא הרבה מעבר לכך.
היום רוב הדור הצעיר ובכלל נכנסים ופעילים בלינקדאין ללא קשר לסקטור. כמנהלים ומנהלות חובה עלינו להיות מעודכנים. חלק מהתפקיד והמטרות שלנו הם ליצור קשר ישיר ושוטף עם העובדים שלנו, לראות את הפעילות וההישגים שלהם ולעודד אותם. בנוסף, אנחנו כל הזמן מגייסים עובדים חדשים, ובלינקדאין נמצא ההון האנושי האיכותי והמתאים ביותר עבורנו.
אבל בואו נחזור לרגע לעצם מהותה של לינקדאין. לינקדאין היא רשת חברתית שהושקה ב-2003, עוד לפני פייסבוק, כפלטפורמה לבעלי עסקים קטנים לתקשר ביניהם. כיום יש לה למעלה ממיליארד משתמשים רשומים ומעל 300 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. היא הפכה לאתר המוביל לחיפוש עבודה ונטוורקינג מקצועי. מיקרוסופט רכשה אותה ב-2016 והיא הרשת החברתית הגדולה ביותר מסוגה.
עולם התעסוקה השתנה. היום אנשים מחליפים עבודות בקצב מהיר יותר, ורבות מהמשרות אינן מתפרסמות אלא עוברות מפה לאוזן. בסביבה כזו, נטוורקינג ומיתוג אישי הם כלי מפתח להזדמנויות עסקיות ותעסוקתיות. נוכחות ברשתות חברתיות, ובמיוחד בלינקדאין, קריטית למציאת משרות ולקוחות.
1. גיוס עובדים בלינקדאיןלינקדאין היא הפלטפורמה המובילה כיום לגיוס עובדים איכותיים. הכלים של לינקדאין מאפשרים לאתר, לסנן וליצור קשר עם מועמדים פוטנציאליים מצוינים למשרות הפתוחות בארגון שלכם. בנוסף, בלינקדאין אפשר לפרסם משרות באופן ממוקד ויעיל יותר מאשר באתרי גיוס רגילים. קבלת עובדים איכותיים היא כלי משמעותי להצלחת העסק, ולינקדאין מהווה דרך יעילה להשיג זאת.
2. תוכן וכתיבה (בניית מיתוג אישי)
לינקדאין נותנת לכם במה לשתף בהישגים ובעשייה שלכם כמנהלים ושל הארגון. שיתוף זה יכול לתרום למיצובכם כמומחים ומנהיגים בתחומכם ולקדם את הארגון (ואתכם) מבחינה עסקית. כתיבה על נושאים מקצועיים רלוונטיים מציבה אתכם כאוטוריטה בתחום ויכולה למשוך לקוחות פוטנציאליים/הזמנה לאירועים/הצעות עבודה ועוד.
אז מתי כדאי לפתוח פרופיל לינקדאין כמנהל/ת?
מומלץ לפתוח פרופיל מוקדם ככל האפשר. ככל שתתחילו מוקדם יותר לבנות רשת קשרים, כך תגיעו ליותר אנשים רלוונטיים. בנוסף, תוכלו להיחשף לתוכן מקצועי ולמידה שיש רק בלינקדאין, לאירועים רלוונטיים ולהזדמנויות גיוס עובדים. בלינקדאין יש מגבלה להוספת חיבורים שבועית – ולכן חשוב כנ"ל לפתוח מוקדם ככל האפשר ולהוסיף מדי יום חיבורים חדשים (עד כ-100 בשבוע).
תזכרו – השקעה בפרופיל לינקדאין היא השקעה ישירה בעצמכם – לינקדאין היא מונופול בתחום, ואין היום רשת חברתית מקצועית חלופית. פרופיל איכותי ילווה אתכם לאורך שנים רבות בקריירה.