הסדנה מתאימה למנהלים, אנשי מכירות, עיתונאים ואני תוכן שצריכים להעביר פרזנטציות או לנהל משא ומתן עסקי
הכרות עם עולם הדיבייט
· מבוא לדיבייט – מושגי מפתח, כללים ותפקידים · מבנה נאום – פתיח, מפת דרכים, גוף וסיכום |
פיתוח טיעונים חלק א'
· מבנה טיעון – טענה, הסבר דוגמה ומסקנה · ריבוי סיבות ומנייתן |
פיתוח טיעונים חלק ב'
· שרשור לוגי – הבסיס הלוגי להסבר הטיעון · מקונצנזוס ועד נקודת המחלוקת – איך מביאים אנשים להסכמה באופן שיטתי על מה שנכון ומה שחשוב |
פיתוח טיעונים מתקדם
· העמקת השרשור הלוגי – צמצום פערים לוגיים · שימוש בדוגמאות - ריבוי דוגמאות ודוגמא מנחה |
הפרכת טיעונים חלק א' – הפרכות בסיסיות
· הפרכת הרלוונטיות · הפרכת הביסוס · הפרכת הנכונות · הפרכת החשיבות |
הפרכת טיעונים חלק ב'
· הפרכות מתקדמות – הפרכת ההיגיון, הפרכת החשיבות היחסית, הפרכת רלוונטיות מתקדמת · כשלים לוגיים נפוצים |
הפרכת טיעונים מתקדמת
· מבנה הפרכת הטיעון · מבוא לסלע המחלוקת |
מציאת טיעונים
· מעגלי השפעה – פעפוע ההשפעה במעגלים מתרחבים · בנעלי היריב - התמודדות עם ההתנגדות · מי הקהל/תסריטאות |
בחירת טיעונים א' - נטלים
· טיעוני קיום בעיה · טיעוני אפקטיביות · טיעוני לגיטימיות |
בחירת טיעונים ב' – סלע המחלוקת
· זיהוי סלע המחלוקת – מה הדבר החשוב ביותר? · התאמת הניתוח לסלע המחלוקת |
חשיבה מהירה
· הכנה אפקטיבית - איך לעשות הכל ברבע שעה? · קריאות ביניים - שליפת תשובות בזמן אמת |
דיבור בפני קהל
· שפת גוף – קשר עין, תנועות ידיים, תזוזה במרחב, קול, הבעות פנים · הדגשים סגנוניים |